5. Джерела фінансування реалізації завдань

Основним джерелом фінансування реалізації Стратегії розвитку Линовицької територіальної громади є власні надходження до бюджету громади, а також зовнішні джерела (у тому числі цільові субвенції, кредити). Джерелом отримання цільової субвенції можуть бути урядові програми, що реалізують за посередництвом Міністерства регіонального розвитку (державна субвенція на соціально-економічний розвиток території, ДФРР) та обласні інституції, що підтримують відповідні сфери (обласний бюджет).

Державний бюджет – це:

субвенція на соціально-економічний розвиток;

галузеві державні програми;

кошти ДФРР;

секторальна бюджетна підтримка;

інші державні субвенції на виконання інвестиційних програм.

Очікується, що через кілька років так само зникне субвенція на соціально-економічний розвиток території. Натомість зазначені кошти концентруватимуться в ДФРР для стимулювання регіонального розвиту. Найближчими роками ДФРР буде одним із джерел фінансування діяльності Линовицької громади, спрямованої на її розвиток.

Також очікується, що триватиме секторальна бюджетна підтримка України зі сторони ЄС – у рамках реалізації Угоди про асоціацію. Імовірне збільшення коштів, що виділятимуться із бюджету ЄС та розподілятимуться на конкурсних засадах в Україні. 

Відповідно до законодавства України та змісту Стратегії Линовицької територіальної громади ці кошти переважно використовуватимуться для:

Таблиця «Зовнішні джерела фінансування»

Оперативні цілі

ДФРР, субвенція соц.-економ, секторальна бюджетна підтримка ЄС

Міжнародна технічна допомога

Державні галузеві програми

Інші джерела

1.1. Забезпечення мешканців громади якісною дошкільною, позашкільною та шкільною освітою

Х

Х

Х

Х

1.2. Збереження довкілля на засадах сталого розвитку

Х

Х

 

Х

         

1.3. Створення соціальних умов, привабливих для життя в громаді

Х

Х

Х

Х

1.4.  Підвищення рівня управління громадою та залучення до нього мешканців

 

Х

 

Х

1.5. Гарантування безпеки на теренах громади

 

Х

Х

Х

         

2.1. Стимулювання економічної активності мешканців громади

Х

Х

 

Х

2.2. Підвищення інвестиційної привабливості громади

Х

Х

 

Х

         

3.1. Благоустрій території громади та розвиток її інфраструктури

Х

 

 

Х

3.2. Урізноманітнення надання комунальних послуг та підвищення їхньої якості

Х

Х

 

Х

4.1. Реконструкція пам`яток історко-культурної спадщини та місць відпочинку

Х

Х

Х

Х

4.2. Інформаційно-організаційне забезпечення розвитку туризму та рекреації на теренах громади

 

Х

 

Х

 

Можливості обласного бюджету значно менші. Фактично громада може розраховувати на кошти спеціального (але не загального) фонду обласного бюджету за двома напрямами:

так звані екологічні кошти обласного бюджету (насамперед, розчистка русел водоймищ) –  це природоохоронний фонд;

кошти для співфінансування реконструкції доріг місцевого значення.

                Обсяг коштів обласного бюджету, наякі претендуватиме громада, можуть збільшитися в разі заснування обласного конкурсу проєктів місцевого розвитку. У такому разі Линовицька територіальна громада братиме в них участь за напрямами, що визначені в Стратегії для державної інфраструктурної субвенції та ДФРР.

Надалі діятимуть програми по залученню міжнародних інституцій, у тому числі – Ради  Європи, Європейського Союзу, США, окремих  країн ЄС, Швейцарії, Норвегії, Канади, Ізраїлю, Японії, приватних міжнародних фондів, інших суб`єктів. Їх обсяг для Українибезпрецедентний. У зв`язку з цим дуже бажаною є співпраця з громадами країн ЄС для реалізації трьохсторонніх проєктів. При цьому міська рада надаватиме всю необхідну підтримку громадським організаціям, які ініціюватимуть та реалізовуватимуть проєкти на території громади, що відповідають цілям та завданням її стратегії (включно з можливістю співфінансування).

З огляду на зазначене можлива співпраця з такими донорами (вибірково):

Програма U-LEAD з Європою: Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку.http://tsnap.ulead.org.ua/

Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH підтримує Україну за дорученням Федерального уряду Німеччини з 1993 року. Пріоритетними напрямами німецько-української співпраці є:.https://www.giz.de/en/worldwide/32413.html

Гранти від Європейської Комісії для країн Східного партнерства: https://eap-csf.eu/4th-call-for-project-proposals-under-the-eap-csf-re-granting-scheme/

Швейцарсько-український проєкт «Підтримка децентралізації в Україні» – DESPRO http://despro.org.ua/news/news/?ELEMENT_ID=1838

Міжнародний фонд “Відродження”: http://www.irf.ua/

Проєкт USAID “Підтримка аграрного та сільського розвитку» https://www.facebook.com/usaid.ards/

Міністерство закордонних справ Польщі – Польська допомога http://kijow.msz.gov.pl/uk/wspolpraca_dwustronna/polska_pomoc/

Міністерство закордонних справ Нідерландів, програма «Matra» (трансформація суспільства) https://www.netherlandsandyou.nl/your-country-and-the-netherlands/ukraine/and-the-netherlands/matra-programme

Фонд сприяння демократії Посольства США – програма малих грантів https://ua.usembassy.gov/uk/education-culture-uk/democracy-grants-uk/

Національний Фонд підтримки демократії (NED): https://www.ned.org/apply-for-grant/ru/

 

 

5. Каталог технічних завдань

та проєктів місцевого розвитку на 2021–2023 рр.

Завдання Стратегії, якому відповідає проєкт

1.1.1. Покращення умов надання дошкільної та середньої шкільної освіти

Назва проєкту:

Цифризація навчального процесу в Линовицькій ЗЗСО

Цілі проєкту:

Підвищення рівня конкурентноздатності випускників Линовицької середньої школи

Забезпечення в Линовицькій ЗЗСО умов, необхідних для використання інформаційних технологій у навчальному процесі. 

Територія впливу проєкту:

Линовицька територіальна громада

Орієнтовна кількість отримувачів вигод

240 учнів Линовицької ЗЗСО, її викладацький склад

Стислий опис проєкту:

На теренах Линовицької громади утворюватиметься один опорний заклад – Линовицький ЗЗСО. Станом на тепер якість їх обладнання та рівень володіння педагогічним персоналом сучасними інформаційними технологіями поступається ближнім значним містам, насамперед – Прилукам. Аби змінити ситуацію передбачається закупити необхідне обладнання та програмне забезпечення, провести підвищення кваліфікації вчителів на предмет їхнього володіння новим обладнанням та програмним забезпеченням.

Очікувані результати:

- Линовицька ЗЗСО матимуть обладнання та програмне забезпечення, яке дозволяє інформатизувати навчальний процес.

- Буде підвищено рівень професійної комтентності вчителів, що дозволить їм використовувати в навчальному процесі нове обладнання та програмне забезпечення.

Ключові заходи проєкту:

Закупівля обладнання відповідно до вимог НУШ. 

Розроблення освітнього порталу територіальної громади та наповнення його змістом.

Проведення низки навчань педагогів для підвищення рівня їх професійної компетентності щодо володіння інформаційними технологіями.

Період здійснення:

2021–2022 рр.

Орієнтовна вартість проєкту, тис. грн.

2021

2022

2023

Разом

200,00

200,00

-

400,00

Джерела фінансування:

Бюджет Линовицької селищної ради, державна освітня та ніші субвенції, інші джерела, не заборонені законодавством

Ключові потенційні учасники проєкту:

Селищна рада, батьківські комітети.

Інше:

 

 

 

 

Завдання Стратегії, якому відповідає проєкт:

1.1.1. Покращення умов надання дошкільної та середньої шкільної освіти

 

Назва проєкту:

Реконструкція системи опалення Линовицького ЗЗСО з застосуванням енергоощадних технологій

 

Цілі проєкту:

Забезпечення сприятливого температурного режиму для учнів та штатних працівників Линовицького ЗЗСО за одночасного зменшення споживання енергоносіїв

 

Територія на яку проєкт матиме вплив:

Линовицька територіальна громада

 

Орієнтовна кількість отримувачів вигод

1600 мешканців громади

 

Стислий опис проєкту:

Система опалення Линовицького ЗЗСО працює від часу побутову приміщення на поч. 80-х рр. ХХ ст. На тепер її можливостей для забезпечення нормованого температурного режиму вистачає лише за умови зовнішньої температури не більше, ніж мінус десять градусів, причому зі значним споживання енергоносіїв. Для розв`язання цієї проблеми передбачається поетапна реалізація проєкта із реконструкції  системи опалення: котлів, проблемних ділянок мережі трубопроводів, радіаторів. 

 

Очікувані результати:

- Встановлені нові енергоощадні котли.

- Реконструйовані проблемні ділянки мережі трубопроводів, замінені радіатори.

 

Ключові заходи проєкту:

Інформування громадськості, насамперед, зацікавлених сторін, про цілі та завдання проєкту.

Виготовлення ПКД проєкту.

Проведення процедур публічних закупівель та укладання договорів із переможцями.

Демонтаж старого обладнання, пробілених ділянок трубопроводів, радіаторів.

Встановлення та монтаж нового обладнання.

Проведення випробувань.

Прийом оновленої системи опалення до експлуатації.

Підготовка та поширення інформаційних повідомлень про результати проєкту

 

Період здійснення:

2021–2022 рр.:

 

Орієнтовна вартість проєкту, тис. грн.

2021

2022

2023

Разом

400,00

300,00

-

700,00

Джерела фінансування:

Бюджет селищної ради, ДФРР, субвенція на соціально-економічний розвиток територій

 

Ключові потенційні учасники реалізації проєкту:

Линовицька селищна рада, Линовицький ЗЗСО

 

Інше:

 

 

           

 

 

Завдання Стратегії, якому відповідає проєкт

1.1.2. Започаткування та розвиток власної системи позашкільної освіти

Назва проєкту:

Створення осередку позашкільної освіти при Линовицькій ЗЗСО

Цілі проєкту:

Забезпечити надання дітям та підліткам Линовицької громади низки послуг із позашкільної освіти

Територія впливу проєкту:

Линовицька територіальна громада

Орієнтовна кількість отримувачів вигод

Біля 500 мешканців (діти, викладачі та їхні батьки)

Стислий опис проєкту:

Нині на території линовицької громади забезпечується надання послуг з лише дошкільної та середньо шкільної освіти. Позашкільна освіта відсутня, як наслідок бажаючі мають їздити до Прилук, що витратно та незручно. Таким чином переважна більшість дітей та підлітків громади не можуть скористатися зазначеними послугами, що негативно впливає на їхнй творчий розвиток, а до того ж – на соціальну атмосферу (через брак напрямів застосування енергії). Для розв`зання цієї проблеми передбачається створити території Линовицької ЗЗСО осередку  дитячої та юнацької творчості, відокремивши його від решти приміщення, спеціально обладнавши та підготувавши вчитеелів

Очікувані результати:

- Виявлені напрями позашкільної освіти, що користуються найбільшим попитом.

- Відремонтовано та облаштовано спеціалізовані кабінети для позашкільної освіти.

- Проведено підвищення кваліфікації викладачів, які працюватимуть із дітьми в рамках позашкільної освіти

Ключові заходи проєкту:

Формування робочої групи проєкту.

Організація та проведення опитування щодо бажаних напрямів позашкільної освіти, узагальнення результатів.

Відбір частини приміщення, що використовуватиметься для надання послуг із післядипломної освіти та підготовка проєктів щодо їх пере облаштування.

Провдення процедур публічних закупівель товарів та послуг.

Підвищення кваліфікації вчителів, які навдаватимуть відповіні послуги.

Проведення ремонтних робіт та монтаж обладнання.

Інформування мешканців громади про умови роботи та набір груп дітей.

Урочисте відкриття осередку дитячої та юнацької творчості.

Період здійснення:

2021–2022 рр.

Орієнтовна вартість проєкту, тис. грн.

2021

2022

2023

Разом

200,00

200,00

-

400,00

Джерела фінансування:

Бюджет Линовицької селищної ради, державна освітня та ніші субвенції, інші джерела, не заборонені законодавством

Ключові потенційні учасники проєкту:

Линовицька селищна рада, Линовицька ЗЗСО, батьківські комітети

Інше:

 

 

 

 

Завдання Стратегії, якому відповідає проєкт

1.2.1.Очищення системи ставків, інших водних об’єктів на теренах громади

Назва проєкту:

Очищення каскаду ставків та дотичного русла річки Удай в с. Нова Гребля Линовицької територіальної громади з облаштуванням зони рекреації

Цілі проєкту:

Покращення показників санітарного, екологічного та технологічного стану водойм на території Новогребельського старостинського округу №2 Линовицької об’єднаної громади. Поглибити ставки в с.Нова Гребля, с.Лутайка та очистити річку Удай в с.Нова Гребля.

Територія впливу проєкту:

С.Нова Гребля, с.Лутайка Новогребельського старостинського округу №2 Линовицької територіальної громади

Орієнтовна кількість отримувачів вигод

500 жителів громади

Стислий опис проєкту:

Проєкт передбачає поглиблення ставків у сільській місцевості та очищення річки Удай у селі Нова Гребля, що використовуються в різних випадках як місце пляжного відпочинку, як пожежну водойму.

Планується провести розчистку території навколо водойм від порослі, очищення та поглиблення джерел водойм. Проєктом передбачається створення зон відпочинку на берегах водойм, що сприятиме організації культурного відпочинку місцевих жителів громади, залученню жителів міст та поширенню іміджу сільського відпочинку.

Очікувані результати:

- Покращення санітарного, екологічного та технологічного стану водойм.

- Забезпечення виконання протипожежних норм.

- Навколишня територія облаштована для відпочинку мешканців та гостей громади.

Ключові заходи проєкту:

Інформаційно-розяснювальна кампанія щодо змісту проєкту, залучення волонтерів з числа мешканців громади.

Проведення оцінки впливу на довкілля.

Проведення процедур публічних закупівель.

Укладання контракту з підрядною організацією на виконання робіт.

Контроль та моніторинг реалізації проєкту.

Висвітлення результатів у ЗМІ.

Період здійснення:

2021–2023 рр.

Орієнтовна вартість проєкту, тис. грн.

2021

2022

2023

Разом

400,00

400,00

400,00

1200,00

Джерела фінансування:

Місцевий бюджет, кошти державної субвенції на розвиток інфраструктури, спонсорські кошти СТОВ «Цукровик».

Ключові потенційні учасники проєкту:

Линовицька селищна рада, обласна державна адміністрація, Державне агентство водних ресурсів України, СТОВ «Цукровик».

Інше: